30
4. Σε ποιους πιστεύετε ότι απευθύνονται τα δυο έντυπα που διαβάσατε και συζητήσατε
στην τάξη; Για ποιον σκοπό εκδόθηκαν;
5. Ποιος, νομίζετε, είναι ο ρόλος του Συνηγόρου του παιδιού και των συνεργατών του, που
είχαν την πρωτοβουλία να εκδώσουν τα έντυπα που διαβάσατε; Σημειώστε Χ στις σωστές,
κατά τη γνώμη σας, απαντήσεις.
Είναι δικηγόροι και υπερασπίζονται στο δικαστήριο παιδιά, που παραβαίνουν τους νόμους.
Προτείνουν στο κράτος να κάνει ό,τι χρειάζεται για τη φροντίδα και την προστασία των
παιδιών.
Επισκέπτονται σχολεία, ιδρύματα, νοσοκομεία, για να διαπιστώσουν αν προστατεύονται
τα δικαιώματα των παιδιών.
Εκδίδουν ενημερωτικά έντυπα και αφίσες, για να μάθουν τα παιδιά και να διεκδικούν τα
δικαιώματά τους, αλλά και για να ευαισθητοποιήσουν τους μεγάλους, ώστε να σέβονται,
να προστατεύουν και να φροντίζουν τα παιδιά.
1. Διαβάστε παρακάτω τις πληροφορίες, που δίνονται στον πίνακα, και παρατηρήστε
στις ομάδες σας τις αφίσες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να σχολιάσει στην τάξη μία
αφίσα. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν!
• Για ποιο γεγονός φιλοτεχνήθηκε η αφίσα; Πώς το διακρίνατε;
• Ποιο είναι το κοινό, στο οποίο απευθύνεται; Πώς το καταλάβατε;
• Για ποιον σκοπό φιλοτεχνήθηκε; Για να ενημερώσει; Για να ευαισθητοποιήσει; Για να
προβληματίσει; Για να διαφημίσει;
• Τι θέλει να πει η εικόνα; Ταιριάζει το μήνυμά της με το γραπτό μήνυμα;
• Σε ποιο άρθρο της Σύμβασης αναφέρεται η αφίσα;
• Πώς θα χαρακτηρίζατε την αφίσα; Γιατί;
Δραστηριότητες:
I...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,...138