32
2. Ποιο από τα Δικαιώματα του Παιδιού, που διαβάσατε και συζητήσατε, είναι, κατά
τη γνώμη σας, το πιο σημαντικό; Γράψτε τα επιχειρήματά σας, για να υπερασπιστείτε
τη γνώμη σας και για να πείσετε τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας.
• Συμβουλευθείτε τον πίνακα, για να θυμηθείτε πώς οργανώνεται ένα
επιχειρηματολογικό κείμενο.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Όταν προσπαθείτε να πείσετε κάποιον/α ότι η άποψή σας είναι σωστή
Χρησιμοποιείτε:
• Επιχειρήματα,
δηλαδή φράσεις που στηρίζουν λογικά τις απόψεις σας,
τις οποίες εκθέτετε σε μια λογική σειρά.
• Λέξεις που δηλώνουν την άποψή σας:
πιστεύω ότι/πως, έχω τη γνώμη ότι/πως, νομίζω ότι/πως
• Απρόσωπα ρήματα και απρόσωπες εκφράσεις:
χρειάζεται, πρέπει, είναι ανάγκη, είναι απαραίτητο, επιτρέπεται,
δεν επιτρέπεται, καλό είναι, είναι πιθανόν …
• Ρήματα σε ενεστώτα χρόνο
• Αιτιολογικές προτάσεις,
για να δικαιολογήσετε όσα λέτε.
Οι αιτιολογικές προτάσεις εισάγονται με τους αιτιολογικούς συνδέσμους:
γιατί, επειδή, διότι
I...,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31 33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,...138