41
7. Στο άρθρο 23 της Σύμβασης για ταΔικαιώματα τουΠαιδιού, που διαβάσατε, τα παιδιά
με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να ζουν σε συνθήκες που εγγυώνται την αξιοπρέπειά
τους και την αυτονομία τους…
• Ποιες από τις φράσεις που ακολουθούν πιστεύετε ότι προσβάλλουν την αξιοπρέπεια
των παιδιών με αναπηρία; (Σημειώστε ΝΑΙ ή ΟΧΙ)
Ο Μάνος είναι «μογγολάκι».
Ο Μάνος είναι παιδί με σύνδρομο Down.
Η Αργυρώ είναι παράλυτη/σακάτισσα, καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι.
Η Αργυρώ είναι παιδί με κινητική αναπηρία, που χρησιμοποιεί αμαξίδιο.
Ο Θωμάς είναι καθυστερημένος.
Ο Θωμάς είναι παιδί με νοητική υστέρηση.
Ο Θωμάς είναι ανάπηρος αθλητής/αθλητής με ειδικές ανάγκες.
Ο Θωμάς είναι αθλητής με αναπηρία.
Ο Πέτρος είναι τυφλός/αόμματος.
Ο Πέτρος είναι παιδί με τύφλωση.
• Ο Φάνης και η Αλεξάνδρα συνεργάζονται, για να γράψουν ένα κείμενο με
συμβουλές σωστής συμπεριφοράς απέναντι σε άτομα με τύφλωση, έτσι ώστε να μην
προσβάλλονται η αξιοπρέπεια και η αυτονομία τους. Με ποιες συμβουλές συμφωνείτε
και γιατί; (Σημειώστε ΝΑΙ ή ΟΧΙ)
Όταν βλέπετε ένα άτομο με τύφλωση να ετοιμάζεται να περάσει τον δρόμο, τρέξτε να
τον βοηθήσετε.
Όταν βλέπετε ένα άτομο με τύφλωση να ετοιμάζεται να περάσει τον δρόμο, μπορείτε
να το ρωτήσετε αν θα ήθελε βοήθεια.
Όλα τα άτομα με τύφλωση χρειάζονται τη βοήθειά σας, για να περάσουν τον δρόμο.
Τα άτομα με τύφλωση που χρησιμοποιούν το μπαστούνι ή τον σκύλο-οδηγό δεν
χρειάζονται τη βοήθειά σας. Επίσης, δεν χρειάζονται βοήθεια, όταν υπάρχουν ηχητικά
φανάρια.
Για να βοηθήσετε ένα άτομο με τύφλωση να περάσει τον δρόμο, πιάστε του το χέρι και
προχωρήστε μαζί.
Αν ένα άτομο με τύφλωση δεχθεί την προσφορά σας να τον βοηθήσετε, μην πιάσετε το
χέρι του. Αφήστε να πιάσει το χέρι σας ή να περπατήσει δίπλα σας.
I...,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40 42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,...138