16
4. Σε αυτή την τάξη τα παιδιά δεν χρειάζονται τη βοήθεια του Εέ! Διαβάστε το απόσπασμα
από το μυθιστόρημα «Η κυρία Ντορεμί», και… θα καταλάβετε!
«… Ανέβηκα στην έδρα. Πίσω μου βρισκόταν ένας μεγάλος μαυροπίνακας. Μπροστά
μου είχα δεκάδες μάτια παιδιών καρφωμένα απάνω μου… δεν ήξερα πώς ν’ αρχίσω το
μάθημα των γαλλικών. Σκέφτηκα πως το καλύτερο θα ήταν, για να κάμω τα παιδιά να
ενδιαφερθούν για το μάθημα, να τους μιλήσω πρώτα για τη Γαλλία. Την έδειξα λοιπόν
στον χάρτη που ήταν κρεμασμένος στον τοίχο. Ύστερα άνοιξα ένα λεύκωμα με τοπία και
μνημεία του Παρισιού που είχα πάρει μαζί μου στο σάκο. Μίλησα στα παιδιά για τον
πολιτισμό της Γαλλίας… Η μέθοδος αυτή είχε επιτυχία. Το λεύκωμα, τα τοπία, τα μνημεία
της Γαλλίας, πέρασαν από χέρι σε χέρι. Τα παιδιά κοίταζαν με θαυμασμό τις εικόνες κι εγώ
τους εξηγούσα το καθετί… Και η ώρα πέρασε… Είχαν καθίσει ήσυχα στα θρανία τους τρία
ολόκληρα τέταρτα της ώρας… Αυτό το έκαμα για να κινήσω το ενδιαφέρον των παιδιών για
μια χώρα που δεν την ξέρουν, και που τα υποχρεώνουν να μάθουν τη γλώσσα της… Όταν
χτύπησε το κουδούνι για το διάλειμμα, όλα τα παιδιά της τάξης που έκαμαν γαλλικά…
ήταν όλο ερωτήσεις και περιέργεια:
- Αύριο θα μας φέρετε να δούμε κι άλλες κάρτες με τοπία της Γαλλίας; Είναι μακριά η
Γαλλία από εδώ; Πόσες μέρες θέλει για να πάει κανείς με βαπόρι; Πάνε εκεί και με το
τρένο;…»
Λ. Νάκου,
Η κυρία Ντορεμί,
εκδ. Δωρικός
Συζητήστε στην τάξη:
• Για ποιον λόγο, η δασκάλα των γαλλικών δείχνει στα παιδιά φωτογραφίες από τοπία και
μνημεία του Παρισιού; Τι επιδιώκει;
• Πώς αντιδρούν τα παιδιά στη θέα των φωτογραφιών; Γιατί;
• Ποιο είναι τελικά το αποτέλεσμα της χρησιμοποίησης των φωτογραφιών για τη δασκάλα
και τα παιδιά της τάξης;
• Κατά τη γνώμη σας, σε τι βοηθάει, εκτός από την παρακίνηση της περιέργειας και του
ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών, η χρήση και η αξιοποίηση διαφόρων μέσων και υλικών
διδασκαλίας (φωτογραφίες, χάρτες, αφίσες, τηλεόραση, βίντεο, ταινίες, ντοκιμαντέρ,
ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κ.ά.);
Διηγηθείτε στην τάξη:
• Μια ώρα μαθήματος που σας έμεινε αξέχαστη, εξηγώντας τους λόγους!
I...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...138