19
το μόνο που θα πετύχαινε θα ήταν να το μετατρέψει σε ένα δελεαστικό απαγορευμένο
καρπό. Έτσι, ο μόνος που μπορεί να προστατέψει αυτά τα παιδιά είναι το ίδιο τους το
σπίτι.
(εφ. “Καθημερινή” 6.6.99)
ΚΕΙΜΕΝΟ Ε
Στα 90 δεν είναι αργά για να σερφάρεις...
Οι άνθρωποι που εξοικειώθηκαν σε προχωρημένη ηλικία με το Διαδίκτυο δηλώνουν
τώρα ότι δεν μπορούν να το αποχωριστούν
Χειρίζεται το Ίντερνετ σχεδόν με την ίδια άνεση που το χειρίζεται ένας σημερινός 18άρης.
Κάθε πρωί μπαίνει και διαβάζει τις ελληνικές εφημερίδες αλλά και αρκετές ξένες, όπως
τη γαλλική «Le Μonde» ή την ιταλική «Corriere della Sera». Ψάχνει μετά μανίας στο
Google θέματα που τον ενδιαφέρουν, σχετικά με την ιστορία, τη λαογραφία ή τη χημεία-
ήταν χημικός πριν από χρόνια. Αναζητά τα αγαπημένα του μουσικά κομμάτια επίσης στο
Διαδίκτυο και τα απολαμβάνει από τον υπολογιστή. Και βέβαια επικοινωνεί μέσω mail με
τους δύο γιους του που ζουν στο εξωτερικό. Ο κ. Πανταζής Σταύρου είναι 90 ετών. Και έχει
καταφέρει να ανατρέψει τον μύθο ότι οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας δεν τα καταφέρνουν
με τις νέες τεχνολογίες και ειδικά με το Ίντερνετ. «Πώς ασχολήθηκα; Με ενδιαφέρει καθετί
καινούργιο», απαντά με χαρακτηριστική άνεση για την ενασχόλησή του με τον κόσμο
του Διαδικτύου. Με την ίδια άνεση περιγράφει στα «ΝΕΑ», καθισμένος μπροστά από τον
υπολογιστή του, την καθημερινότητά του στο Ίντερνετ. «Ψάχνοντας πληροφορίες για την
Ιστορία ή τη λαογραφία ξεκινάω την αναζήτησή μου από το Google».
Ο ενθουσιασμός του είναι μεγάλος όταν ανακαλύπτει πόσο μεγάλη πηγή πληροφόρησης
για το παρελθόν αποτελεί το Διαδίκτυο. Τις προάλλες, λέει, διάβασε κάπου ότι ένας
Βρετανός αντισυνταγματάρχης και περιηγητής, ο ΓουίλιαμΜάρτιν Λικ, είχε περάσει από το
χωριό του, το Βυζίκι Αρκαδίας, το 1805. «Είχε γράψει ένα βιβλίο για την επίσκεψή του. Το
πληκτρολόγησα στο Ίντερνετ. Το βρήκα- ήταν τρεις τόμοι- και το μετέφρασα στα ελληνικά».
Μάλιστα έγραψε ένα κείμενο σχετικά με αυτό και το έστειλε στο τριμηνιαίο περιοδικό του
χωριού του. Φυσικά το έγραψε στο Word και το έστειλε ηλεκτρονικά «με mailβολεύει και
τον τυπογράφο άλλωστε, οι υπόλοιποι στέλνουν τα κείμενά τους χειρόγραφα», λέει με
χαμόγελο.
)
ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤ
Ηλεκτρονικός Εθελοντισμός
Στην Ελλάδα της κρίσης, τα σάιτ κοινωνικής δικτύωσης γίνονται «άρματα» αλληλεγγύης.
Το δίκτυο καθηγητών «Tutorpool» παραδίδει δωρεάν μαθήματα σε όλη την Ελλάδα, ενώ
στην Κρήτη η ομάδα «Give» σπεύδει κοντά σε όσους έχουν ανάγκη.
Το βράδυ της 12ης Δεκεμβρίου η μαθηματικός Σίλια Βιτωράτου, που εργάζεται στον
τομέα της στατιστικής, «έριξε» την ιδέα για τη δημιουργία ενός δικτύου εθελοντισμού
στην Παιδεία και το μήνυμα διαδόθηκε αστραπιαία. Λίγες ημέρες αργότερα ξεκίνησε η
δημιουργία ενός ιστότοπου (
), όπου οι ενδιαφερόμενοι, καθηγητές,
μαθητές, γονείς ή εθελοντές, μπορούν να αντλήσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
I...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...120