24
Επιχειρηματολογήστε…
1. Χωριστείτε σε πέντε ομάδες: Η πρώτη και η δεύτερη ομάδα των παιδιών, η πρώτη και
η δεύτερη ομάδα των γονέων και η ομάδα των μαθητών-δημοσιογράφων.
Η πρώτη ομάδα των παιδιών:
Είσαι γυμνασιόπαιδο. Πρόκειται να συζητήσεις με τους γονείς σου, οι οποίοι
διαμαρτύρονται, γιατί καταναλώνεις πολύ χρόνο, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο και
παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια. Σχεδίασε και γράψε τα επιχειρήματά σου, για να τους
πείσεις για την άποψή σου.
Η δεύτερη ομάδα των παιδιών:
Είσαι γυμνασιόπαιδο. Πρόκειται να συζητήσεις με τον μικρότερο αδελφό σου -10 χρονών
περίπου- ή με μικρότερους φίλους σου για τη χρήση του διαδικτύου και τα ηλεκτρονικά
παιχνίδια από μαθητές του δημοτικού σχολείου. Σχεδίασε και γράψε τα επιχειρήματά
σου, για να τους πείσεις για την άποψή σου.
Η πρώτη ομάδα των γονέων:
Είσαι πατέρας ή μητέρα. Πρόκειται να συζητήσεις με τον δωδεκάχρονο γιο σου ή την κόρη
σου για τη χρήση του διαδικτύου, γιατί ανησυχείς για τους κινδύνους από τη χρήση του
διαδικτύου. Σχεδίασε και γράψε τα επιχειρήματά σου, για να τον πείσεις για την άποψή σου.
Η δεύτερη ομάδα των γονέων:
Είσαι γονιός. Πρόκειται να γίνει συζήτηση στη συνάντηση των γονέων για τη χρήση του
διαδικτύου από τα παιδιά πουφοιτούν στο γυμνάσιο. Σχεδίασε και γράψε τα επιχειρήματά
σου, για να πείσεις τους υπόλοιπους γονείς για την άποψή σου.
Η ομάδα των μαθητών-δημοσιογράφων:
Ζητούν από τη Β΄ τάξη του Γυμνασίου να γράψει για τη σχολική εφημερίδα σχετικά με
τη χρήση του διαδικτύου από τα γυμνασιόπαιδα. Σχεδιάστε και γράψτε τα επιχειρήματά
σας, για να πείσετε τους μαθητές-αναγνώστες για την άποψή σας.
2. Συζητάμε, προτείνουμε λύσεις, ανακοινώνουμε:
• Με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας καταγράψτε τα
επιχειρήματα, τα οποία θα χρησιμοποιήσετε.
• Επιλέξτε τα πιο αποτελεσματικά επιχειρήματα
και τοποθετήστε τα σε μία σειρά. Στην αρχή τα
πιο “αδύναμα” επιχειρήματα και στη συνέχεια τα
ισχυρότερα επιχειρήματα.
• Αναφέρετε και αντικρούστε τυχόν αντίθετες θέσεις-
επιχειρήματα.
• Καταλήξτε σε ένα συμπέρασμα.
Ε π ι χ ε ι ρ ή μ α τ α
είναι οι συλλογισμοί
που κάνουμε, για
να υποστηρίξουμε
τη γνώμη μας και
να πείσουμε τους
συνομιλητές μας.
I...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...120