1
Παρεούλα: ονομάζεται η κυκλική διάταξη των καθισμάτων των παιδιών και της/του νηπιαγωγού μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου η οποία βοη-
θάει στο να προαχθεί η συζήτηση μεταξύ των νηπίων και μεταξύ των νηπίων και της/του νηπιαγωγού.
15
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1. «Συστήνομαι στην ομάδα»
Τα παιδιά με τη/τον νηπιαγωγό κάθονται
σε κύκλο στην «παρεούλα»
1
ή κάτω στο πά-
τωμα. Η/Ο νηπιαγωγός φορώντας ένα κα-
πέλο σηκώνεται και συστήνεται στα παιδιά:
«
Γεια σας! Είμαι η/ ο
…».
Στη συνέχεια η/ο νηπιαγωγός δίνει το κα-
πέλο στο διπλανό παιδί και του ζητά να
επαναλάβει τον χαιρετισμό. Με τον ίδιο
τρόπο συστήνονται όλα τα παιδιά στην «πα-
ρεούλα».
Σημείωση
:
Η/Ο νηπιαγωγός βοηθάει τα παιδιά στο να χρησιμοποιήσουν το σωστό άρθρο με το
όνομά τους. Η/Ο νηπιαγωγός ενθαρρύνει τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν το όνομα με το οποίο αι-
σθάνονται άνετα και όχι απαραίτητα την ελληνική εκδοχή του ονόματός τους π.χ. Juliano/Τζου-
λιάνο και όχι Ιουλιανός.
Β.2. «Με λένε … Πώς σε λένε;»
Η/O νηπιαγωγός, φορώντας ξανά το καπέλο και με κινήσεις θεατρικές, ανάλογες με εκείνες
ενός παρουσιαστή, βγάζει το καπέλο της/του και κρατώντας το μπροστά στο στήθος της/του, πα-
ρουσιάζεται εισάγοντας τις φράσεις:
«Με λένε ... Πώς σε λένε;»
Απευθύνεται στο διπλανό
παιδί και του δίνει το καπέλο για να απαντήσει. Στη συνέχεια, το παιδί, φορώντας το καπέλο,
ρωτάει το διπλανό του παιδί. Η διαδικασία ολοκληρώνεται, αφού όλα τα παιδιά με τη σειρά επα-
ναλάβουν τις παραπάνω φράσεις.
Β.3. «Ο κύκλος και το μαντήλι»
Τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο. Η/O νηπιαγωγός μπαίνει πρώτη/ος στο κέντρο του κύκλου κρα-
τώντας στα χέρια της/του ένα μαντήλι δεμένο σε κόμπο ή μία μπάλα. Πετάει το μαντήλι ή την
μπάλα σε κάποιο από τα παιδιά. Εκείνο έρχεται κοντά της/του και όλα τα παιδιά μαζί το ρωτάνε:
- Πώς σε λένε; Πώς σε λένε;
Το παιδί που βρίσκεται στο κέντρο του κύκλου απαντάει:
-Με λένε …
Τα υπόλοιπα παιδιά λένε όλα μαζί:
- Τον/ Τη λένε…
Στη συνέχεια, το παιδί που είναι στο κέντρο πετάει το μαντήλι ή την μπάλα σε άλλο παιδί το
οποίο θα πάρει τη θέση του στο κέντρο του κύκλου και η δραστηριότητα επαναλαμβάνεται για
όλα τα παιδιά.
I...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...168