83
Τρία κείμενα για το σχολείο του μέλλοντος
11 Σεπτεμβρίου 2015. Τα σχολεία άνοιξαν. Η Μαρία, 11 χρονών, ετοιμάζει τα πράγματά της και
σκέφτεται τη βαριά τσάντα που της βάραινε την πλάτη την περασμένη χρονιά. Κακή ανάμνηση.
Από δω και πέρα η τσάντα της θα είναι ηλεκτρονική. Είναι ένας φορητός υπολογιστής, που έχει
βάρος μόλις ένα κιλό και περιέχει όλα τα μαθήματά της, τα λεξικά της και τα βιβλία της. Πολύ
εύκολος στη χρήση: η Μαρία χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια τον ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) ή
κομπιούτερ που έχουν στο σπίτι, ενώ συχνά σερφάρει στο Διαδίκτυο (Ίντερνετ), μαθαίνοντας τα
νέα, ψάχνοντας για πληροφορίες ή συνομιλώντας με τις φίλες της. Οι τάξεις στο σχολείο είναι
πια συνδεδεμένες με το διαδίκτυο: ο δάσκαλος και η μαθητές το χρησιμοποιούν στο μάθημα. Η
Μαρία ανυπομονεί να ξεκινήσουν τα μαθήματα!
Κείμενο της συγγραφικής ομάδας, που βασίζεται στο βιβλίο του Ζαν – Λικ Φερέ,
Κυβερνομαθητής, Η πληροφορική στην υπηρεσία σου
, εκδ. Ερευνητές
«Φανταζόμαστε ότι στα μελλοντικά σχολεία, αντί για βιβλία, τα παιδιά θα έχουν ηλεκτρονικούς
υπολογιστές. Θα έχουν πολλές βιβλιοθήκες όπου εκεί θα μπορούν να κάνουν τα μαθήματά
τους, πολύ μεγάλες αυλές με πολλά γήπεδα και θα μπορούν να παίζουν. Θα έχουν βοηθητικούς
χώρους και χώρους εκδηλώσεων για να κάνουν τις γιορτές τους. Όσα παιδιά θέλουν, θα έχουν την
δυνατότητα να παρακολουθούν διαφορά βοηθητικά μαθήματα, γιατί μερικά μαθήματα μπορεί
να τα δυσκολεύουν και να έχουν απορίες για αυτά. Επίσης, θα έχουν και πολλά εστιατόρια για
να τρώνε μεσημεριανό. Έτσι πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι θα είναι τα σχολεία του μέλλοντος».
Χρήστος Δροσόπουλος – Έλενα Μοσδρόμου, Στ΄ τάξη, 2
ο
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου
«Βαρνάλειο» Μαγνησίας, 07/03/2012,
/
Το συγκεκριμένο σχολείο, που βλέπετε στις φωτογραφίες παρακάτω, βρίσκεται στη Στοκχόλμη
της Σουηδίας και καταργεί όχι μόνο τις κλασσικές αίθουσες, που όλοι γνωρίζουμε, αλλά και τον
μέχρι σήμερα τρόπο διδασκαλίας.
Ονομάζεται Telephonplanκαι ήδηλειτουργεί από τονΑύγουστο του2011. Η ιδέαυλοποιήθηκεαπό
τον εκπαιδευτικό οργανισμό
Vittra
, ο οποίος συντονίζει πολλά σχολεία της χώρας. Η φιλοσοφία
του οργανισμού είναι ότι η παραδοσιακή τάξη δεν προάγει την δημιουργικότητα και την σκέψη
των μαθητών και ότι η μάθηση δεν πρέπει να περιορίζεται από τοίχους και πόρτες. Επίσης το
περιβάλλον μελέτης πρέπει να αποτελεί έμπνευση και να βοηθά τον μαθητή να εξωτερικεύσει
το ταλέντο του. Για αυτό το λόγο δημιούργησαν διαφορετικές παιδαγωγικές ζώνες, μέσα στις
οποίες οι μαθητές εργάζονται, μελετούν και συνεργάζονται, αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουν να
γίνονται αυτόνομοι.
Πηγές:
, 01/08/2012,
/
1...,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82 84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,...128