Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατα-
νοώ και να χρησιμο-
ποιώ βασικό
λεξιλόγιο και φρά-
σεις που συνδέονται
με τις γιορτές των
Χριστουγέννων και
της Πρωτοχρονιάς
• διατυπώνω ευχές
• περιγράφω δρα-
στηριότητες που συν-
δέονται με τις
γιορτές των Χριστου-
γέννων και της Πρω-
τοχρονιάς
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
• λεξιλόγιο και
φράσεις ενότητας
Εφαρμογή
Τα Χριστούγεννα, η παραμονή των Χριστου-
γέννων, ο Χριστός, η Παναγία, ο Ιωσήφ, η
φάτνη, το χριστουγεννιάτικο δέντρο, ο
Άγιος Βασίλης, η Πρωτοχρονιά, η παρα-
μονή της Πρωτοχρονιάς, τα κάλαντα, το
τρίγωνο, τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέ-
δες, η βασιλόπιτα, το φλουρί, το γουρουνό-
πουλο, το δώρο, το ρόδι, το γιορτινό
τραπέζι…
Χρόνια Πολλά! Καλά Χριστούγεννα! Καλή
Πρωτοχρονιά! Καλή Χρονιά! Και του χρό-
νου! Ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος!
Τα παιδιά λένε τα κάλαντα:
-Να τα πούμε;
Κόβουμε τη βασιλόπιτα.
Αλλάζουμε τον χρόνο.
Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
• Να ακούσουν τα παιδιά την ιστορία της γέννησης του Χριστού.
• Να γνωρίσουν έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που συνηθίζονται σε διά-
φορα μέρη της Ελλάδας.
• Να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να μιλήσουν για τον τρόπο με τον οποίο γιορτάζουν στο οικογε-
νειακό τους περιβάλλον τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
• Να αναρωτηθούν αν όλοι οι άνθρωποι γιορτάζουν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και
αν όσοι γιορτάζουν αυτές τις γιορτές τις γιορτάζουν με τον ίδιο τρόπο.
80
I...,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79 81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,...168