33
βέβαια στην αγάπη για τον συνάνθρωπο, αλλά δε δίνει τις ίδιες ευκαιρίες και δεν προστατεύει
τα δικαιώματά τους.
Η. Μυλωνάκου-Κεκέ, Ε. Μανούσου,
Βλέπω το σημερινό κόσμο
, ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ, ΑΘΗΝΑ
Να, τι θα μας έλεγε, λοιπόν, ένα Άτομο με ειδικές Ανάγκες (Α.μ.ε.Α):
- Όταν εσύ νιώθεις
φόβο
, μόλις με βλέπεις, εγώ νιώθω
ντροπή
.
- Όταν εσύ αισθάνεσαι
αμηχανία
μπροστά μου, το μεταδίδεις και σε μένα.
- Όταν εσύ νιώθεις
οίκτο
για μένα, εγώ αισθάνομαι
άγχος
και
ανασφάλεια
.
2.
Εσείς πότε έχετε νιώσει αυτά τα συναισθήματα; Θυμηθείτε κάποιες ανάλογες καταστάσεις
και γράψτε τες παρακάτω.
Νιώθω φόβο, όταν
Ένιωσα αμηχανία, όταν
Νιώθω οίκτο, όταν
3.
Ας παίξουμε ένα παιχνίδι όλοι μαζί! Χωριστείτε σε ομάδες. Προσπαθήστε να κάνετε ό,τι κάνετε
κάθε μέρα με κλειστά μάτια, χωρίς να ακούτε, με χοντρά γάντια στα χέρια ή καθισμένοι σε
μια καρέκλα. Συζητήστε μετά στην τάξη για το πώς αισθανθήκατε.
4.
Αυτό είναι το ελληνικό δακτυλικό αλφάβητο, ένας τρόπος μετατροπής του ελληνικού
αλφαβήτου, ώστε να το καταλαβαίνουν τα κωφά άτομα.
Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο,
ttp://www.pischools.gr/special_education_new/html/gr/8emata/ekp_yliko/noimatiki/fonts/fonts_main.htm
Μπορείτε να πείτε στον διπλανό σας το όνομά σας, χρησιμοποιώντας το δακτυλικό αλφάβητο;
Δοκιμάστε να παίξετε, «λέγοντας» λέξεις με το δακτυλικό, και ζητώντας από τους άλλους να
βρουν τη λέξη που είπατε.
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...128