72
Παιχνίδι με τα χώματα
Στο χωριό μας θα γίνει καινούριος δρόμος. Από το πρωί μια μπουλντόζα
ανασηκώνει με τη δαγκάνα της τα χώματα και τα παραμερίζει. Ο χειριστής
τραβάει μπρος πίσω το μοχλό και η μπουλντόζα μουγκρίζει. Μπουλντόζα και
μπουλντοζιέρης βρίσκονται συνέχεια μέσα σ’ ένα σύννεφο σκόνη. Η σκόνη
κολλάει πάνω στο ιδρωμένο κορμί του χειριστή, που μοιάζει με μπρούντζινο
άγαλμα.
Ως το μεσημέρι όλο εκείνο το φαγωμένο χώμα είχε γίνει ένας τεράστιος
σωρός σαν αναποδογυρισμένο χωνί.
Τοαπόγευμα, όταν ημπουλντόζασώπασε και κατακάθισε ησκόνη, μαζεύτηκαν
τα παιδιά της γειτονιάς, αγόρια και κορίτσια, τα περισσότερα μαθητές του
σχολείου. Στην αρχή περπατούσαν γύρω γύρω, σαν να πολιορκούσαν το
χωμάτινο κάστρο. Ξαφνικά ο Παντελής, σαν αρχαίος πολεμιστής, πήρε φόρα κι
άρχισε ν’ ανεβαίνει στην κορυφή. Το χώμα όμως κυλούσε προς τα κάτω, και τα
παπούτσια του βούλιαξαν. Στο τέλος τα κατάφερε. Αυτό ήταν. Σε λίγο ο σωρός
γέμισε παιδιά, που ανεβοκατέβαιναν απ’ όλες τις μεριές σαν ορειβάτες.
Ως τοβράδυχόρτασανπαιχνίδι.Ότανήρθεηώρανατοδιαλύσουν, κοιτάχτηκαν
μεταξύ τους ανήσυχα. Τα παπούτσια, τα ρούχα, ακόμα και τα πρόσωπά τους
είχαν πασπαλιστεί από κοκκινόχωμα. Τι να κάμουν Τώρα; Ξεσκονίστηκαν στα
γρήγορα Κι έτρεξαν στην κοντινή βρύση. Έπλυναν τα χέρια και το πρόσωπό
τους, ήπιαν κιόλας να ξεδιψάσουν, τίναξαν και κάμποσες σταγόνες γύρω τους.
Ύστερα τράβηξαν για τα σπίτια τους.
Για τα παραπέρα σκεφτείτε και πέστε μου εσείς.
Βελαλίδης, Α. κ.ά.
Ξεκλειδώνουμε το κείμενο:
• Πόσες παραγράφους έχει το κείμενο; Γράψε έναν αριθμόμπροστάαπό κάθε παράγραφο.
• Πες με λίγα λόγια το παιχνίδι των παιδιών. Σε ποια παράγραφο το λέει;
• Ποια επικεφαλίδα θα έβαζες στο κείμενο;
1...,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71 73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,...112