ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
2. Μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία
Οι διάφορες ελληνικές κοινότητες, η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία και το Υπουργείο Παιδείας
διαδραμάτισαν και εξακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ίδρυση και λει-
τουργία των διαφόρων μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία.
Σήμερα την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό εποπτεύει το Υπουργείο Παιδείας Δια
Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μέσω των αρμοδίων θεσμών όπως η Ειδική Γραμματεία,
η Διεύθυνση ΠΟΔΕ και το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
(ΙΠΟΔΕ). Το εκπαιδευτικό προσωπικό που στελεχώνει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη
Γερμανία αποτελείται στην πλειοψηφία του από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς από την Ελ-
λάδα, οι οποίοι υπάγονται στις ελληνικές εκπαιδευτικές αρχές που λειτουργούν στη Γερμα-
νία, αλλά και από ντόπιους εκπαιδευτικούς.
Η εκπαιδευτική πολιτική της Γερμανίας δεν είναι ενιαία• καθένα από τα δεκαέξι (16) ομόσπον-
δα κρατίδια έχει τη δική του εκπαιδευτική πολιτική. Για το λόγο αυτό, οι διάφορες μορφές
ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης είναι προσαρμοσμένες ανάλογα. Τα ελληνόπουλα της Γερμανί-
ας έχουν σήμερα τη δυνατότητα να φοιτήσουν είτε στο γερμανικό σχολικό σύστημα είτε στις
ακόλουθες μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης:
- Στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (δίγλωσσες
ενσωματωμένες τάξεις) τα οποία είναι ενταγ-
μένα στα γερμανικά σχολεία και λειτουργούν
με ευθύνη της γερμανικής κυβέρνησης. Αρχι-
κά, στις πρώτες τάξεις οι ώρες διδασκαλίας
της Ελληνικής είναι διπλάσιες σε ποσοστό το
οποίο όμως σταδιακά μειώνεται μέχρι αυτό
να αντιστραφεί. Η επίδοση των μαθητών δεν
βαθμολογείται. Μετά την υποχρεωτική βαθ-
μίδα, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν την
Ελληνική ως ξένη γλώσσα. Σε αυτή την πε-
ρίπτωση, όμως, η επίδοση βαθμολογείται.
Στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας διδά-
σκουν Έλληνες αποσπασμένοι εκπαιδευ-
τικοί ή ιδιώτες τους οποίους προσλαμβά-
Ο ενσωματωμένες ελληνικές δίγλωσσες
τάξεις του Gesamtschule Krefeld
Πηγή: Αρχείο του σχολείου
I...,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84 86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,...120