78
ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ελληνικό σχολείο στα πρώτα χρόνια
Με την άφιξή τους, τα παιδιά από την Ελλάδα εκτός
από τις δυσκολίες προσαρμογής στο ξένο περιβάλ-
λον, έπρεπε, ταυτόχρονα με τη διδασκαλία των ελ-
ληνικών μαθημάτων, να μάθουν σε σύντομο χρονι-
κό διάστημα τη γερμανική γλώσσα για να μπορέ-
σουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχο-
λείου και να ενσωματωθούν στη γερμανική κοινω-
νία. Τις ανάγκες αυτές προσπάθησαν αρχικά να
καλύψουν οι προπαρασκευαστικές ελληνικές τά-
ξεις με δασκάλους απεσταλμένους από την Ελλά-
δα. Ο στόχος αυτών των τάξεων ήταν να διευκο-
λύνουν τη μετάβαση των παιδιών στο γερμανικό
σχολείο. Ωστόσο, οι τάξεις αυτές κατέληξαν να
είναι μόνιμες και αποκομμένες από τη γερμανι-
κή πραγματικότητα.
Προπαρασκευαστικές τάξεις στο
Γκίσσεν (Gießen) δεκαετία 1970
Από την ανάλυση των στοιχείων
που αναφέρονται στην έκθεση
του υπεύθυνου δασκάλου των
ελληνικών τάξεων προκύπτει ότι
ο μεταβατικός αρχικά στόχος των
προπαρασκευαστικών τάξεων δεν
επιτυγχάνεται αλλά ακολουθείται
η τακτική “ουδέν μονιμότερο του
προσωρινού”.
Πηγή: Αρχείο Μανώλη Πουλακάκη
I...,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77 79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,...120