63
Ακόμα και να τρομάξουμε. Τα χρώματα γεννούν διάφορα συναισθήματα. Βλέπουμε
το μπλε και κρυώνουμε. Βλέπουμε το κόκκινο και ζεσταινόμαστε. Γινόμαστε πράσινοι
από τη ζήλια μας ή κίτρινοι από το φόβο μας.
Τα λαμπερά χρώματα ενός πίνακα μας γεμίζουν κέφι και χαρά. Πλημμυρίζουμε
από ευτυχία, καθώς βλέπουμε να ενώνεται ένα έντονο κόκκινο με ένα ευτυχισμένο
κίτρινο κι ένα ζωηρό μοβ. Αντίθετα, τα θαμπά χρώματα μας στενοχωρούν και μας
κατσουφιάζουν. Νιώθουμε ξεκούραση με τα απαλά χρώματα. Ενώ τα χρώματα της
άνοιξης, τα πράσινα, τα κιτρινοπράσινα ή τα μπλε-πράσινα μας συγκινούν, ξυπνάνε
μέσα μας όλες τις αισθήσεις και μας γεμίζουν με ενέργεια.
Είναι αλήθεια πως όταν ζωγραφίζουμε, εκφράζουμε τα συναισθήματά μας. Η
ζωγραφιά μας είναι ο εαυτός μας. Όλα όσα νιώθουμε, χρωματίζονται στο χαρτί.
Τα χρώματα έχουν και γεύσεις. Είναι γλυκά, ξινά ή πικρά. Τα μήλα, τα κεράσια,
τα καρπούζια είναι κόκκινα και γλυκά. Τα λεμόνια είναι κίτρινα και ξινά. Κι όταν είναι
πράσινα, είναι πικρά. Και τα πρασινοκίτρινα μήλα είναι ξινά.
Σταύρος Γρόσδος,
Το πανηγύρι των χρωμάτων,
εκδ. Μαστορίδη
Δραστηριότητα
Η χρωματιστή ανάγνωση. Καθώς διαβάζετε το κείμενο, χρωματίστε τις λέξεις που δείχνουν
χρώματα. Με το ίδιο χρώμα χρωματίστε το συναίσθημα που μας προκαλεί.
Γράψτε εδώ τα ζευγάρια που σχηματίστηκαν (χρώμα - συναίσθημα), για παράδειγμα:
Μπλε – κρύο,
1...,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62 64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,...152