εισαγωγή
Αυτό το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί συνέχεια του
Ελληνικά με την παρέα μου 1.
και απευθύνεται
σε νεαρούς ομογενείς μαθητές. Πρόκειται για ταχύρρυθμο πρόγραμμα, δομημένο με βάση τις
ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Λάβαμε, επίσης, υπόψη τις διαθέσιμες διδακτικές
ώρες ανά εβδομάδα στο εξωτερικό. Το εγχειρίδιο αποτελεί τμήμα σειράς και η φιλοσοφία του
έχει οριοθετηθεί ως ακολούθως (Κατσιμαλή και συνεργάτες, 2001: 80-92):
Ελληνικά με την παρέα μου 1.
, 2000, ΟΕΔΒ [
Συνοδευτικό τεύχος για τον εκπαιδευτικό, 2000, ΟΕΔΒ
]
1 Επικοινωνιακά αναγκαίο
2 Γραμματικά βασικό
3 Χρήση διαλογικών κειμένων
Ελληνικά με την παρέα μου 2.
, 2004, Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
1 Επικοινωνιακά κατάλληλο
2 Γραμματικά επαρκές
3 Διεύρυνση στους τύπους κειμένων
Ελληνικά από κοντά. 20 (γλωσσικά) μυστήρια για τον επιθεωρητή Σαχίνη… κι εσένα
, 2002, ΟΕΔΒ
1 Ακρίβεια
2 Σπονδυλωτή δομή (μεμονωμένα φαινόμενα)
3 Διορθωτική αγωγή (με βάση τα λάθη)
Κλειδιά της Ελληνικής Γραμματικής (Κeys to Greek Grammar)
, 2004, E.ΔIA.M.ME.
1 Συνδυασμός μορφολογίας - σημασίας - χρήσης
2 Αντιπαραθετική ανάλυση με άλλες γλώσσες (αγγλικά)
3 Λεξικό - γραμματική
4 Εξεικόνιση σχέσεων συστατικών και κατηγοριών (συμφωνία υποκειμένου - ρήματος,
χρόνος, δομή πρότασης, γένος, μέρη του λόγου, σύνθεση, σύνδεση προτάσεων)
Το
Ελληνικά με την παρέα μου 2.
συνεχίζει και ολοκληρώνει το πρώτο τεύχος από πλευράς
περιεχομένου, γλωσσικών και επικοινωνιακών στοιχείων. Πλαισιώνεται από επαναληπτικές
δραστηριότητες και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται στις ενότητες είναι μεταφρασμένο σε πέντε
γλώσσες. Η μορφολογία ονόματος και ρήματος εξεικονίζεται κατά τον ίδιο τρόπο με το πρώτο
τεύχος και συσχετίζεται με επικοινωνιακές περιστάσεις στις οποίες χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα
δομικά σχήματα. Οι διάλογοι αντλούνται από τον προφορικό λόγο (αυθεντικό ή όχι) έτσι ώστε να
αντανακλούν τα σχήματα που επαναλαμβάνονται στον προφορικό, διαλογικό λόγο (στρατηγικές
έναρξης / λήξης διαλόγου, στρατηγικές συμφωνίας / διαφωνίας με το συνομιλητή) καθώς επίσης
και τη διαφοροποίηση που σημειώνεται στο ύφος (επίσημο / ανεπίσημο) ανά περίσταση.
Γεωργία Κατσιμαλή
Επίκουρη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,...224