πρόλογος
Το βιβλίο
Ελληνικά με την παρέα μου 2.
μαζί με τα βιβλία
Ελληνικά με την παρέα μου 1.
και
Ελληνικά από κοντά
αποτελούν μέρος του διδακτικού υλικού που παράγεται στο πλαίσιο του
έργου «Παιδεία Ομογενών» και στοχεύει στη διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως
Ξένης Γλώσσας στο εξωτερικό.
Το έργο «Παιδεία Ομογενών» χρηματοδοτείται από το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εντάσσεται στο πλαίσιο του «Επιχειρη-
σιακού Προγράμματος Αρχικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ).
Το συνολικό έργο «Παιδεία Ομογενών» στοχεύει στη διατήρηση, την καλλιέργεια και την προ-
ώθηση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στην ελληνική διασπορά, μέσω της βελτίωσης
της παρεχόμενης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
Το έργο «Παιδεία Ομογενών» επιμερίζεται σε τρεις Δράσεις οι οποίες στοχεύουν: α) στην
εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και την παραγωγή διδακτικού υλικού β) στην επιμόρφωση
των εκπαιδευτικών και την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές και γ) στη
δημιουργία βάσεων δεδομένων, δικτύων επικοινωνίας και υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης.
Όπως δείχνουν τα εμπειρικά δεδομένα και αρκετές μελέτες γύρω από το θέμα, όλο και
περισσότεροι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολουθούν το μάθημα της
Νεοελληνικής, είτε ως μάθημα επιλογής για την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο, είτε για
λόγους που συνδέονται άμεσα με τη συγκρότηση και διαμόρφωση της πολιτισμικής τους
ταυτότητας.
Στην παραπάνω κατηγορία εντάσσονται και εκείνοι οι μαθητές, ελληνικής ή μη
καταγωγής, που αρχίζουν τα Ελληνικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχοντας ελάχιστη
γνώση της ελληνικής γλώσσας.
Η σειρά
Ελληνικά με την παρέα μου
σε συνδυασμό με το βιβλίο
Κλειδιά της Ελληνικής
Γραμματικής
καλύπτουν τις ανάγκες αυτών των μαθητών, παρέχοντάς τους, με ταχύρρυθμο
τρόπο, βασικές δομές της νεοελληνικής γλώσσας, ώστε αυτοί να συστηματοποιήσουν
καταρχάς και να διευρύνουν και να εμβαθύνουν στη συνέχεια τις γλωσσικές και
επικοινωνιακές τους δεξιότητες.
Ρέθυμνο, Ιούνιος 2004
Καθηγητής Μιχάλης Δαμανάκης
Επιστημονικός υπεύθυνος του έργου
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...224