32
Ç ðáñïõóßá ôùí ÅëëÞíùí óôç Íüôéá ÁöñéêÞ
Ο Γεώργιος Μπίζος και το Συµβούλιό του ήθελαν να ιδρύσουν ένα
ελληνικό σχολείο µε ανθρωπιστικό χαρακτήρα.«Το πνεύµα του ελληνι-
σµού ανήκει σ’ όλο τον κόσµο. Εµείς όµως στo SAHETI αισθανόµαστε ότι
έχοµε ξεχωριστές ευθύνες να το καλλιεργήσουµε ανάµεσα σε όλους που
το εκτιµούν», έλεγε.
Η ιδέα αυτή είχε ως αποτέλεσµα να γίνονται δεκτοί όχι µόνο Έλληνες,
αλλά και όσοι ήθελαν να διδαχθούν ελληνικά, σέβονταν και αγαπούσαν
τον ελληνικό πολιτισµό. Στην αρχή, αρκετοί πάροικοι εναντιώθηκαν στην
ιδέα αυτή, άλλοι πάλι εµπνεύστηκαν. Η πορεία όµως του σχολείου ήταν
αυτή που συσπείρωσε τους περισσότερους και δικαίωσε τους διαφορε-
τικούς του στόχους, να µη γίνει, δηλαδή, απλά ένα ακόµη ιδιωτικό σχο-
λείο, όπως έλεγε ο Γεώργιος Μπίζος.
Το έµβληµα του SAHETI είναι το «γνώθι σαυτόν». Καθήκον των εκπαι-
δευτικών, των γονέων και όλων των υπευθύνων είναι να βοηθήσουν το
παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του, να τον αποδεχθεί και να ανακαλύψει τις
δυνατότητές του.
Η βασική γλώσσα διδασκαλίας ήταν από την αρχή η αγγλική, τα ελληνι-
κά όµως διδάσκονταν παράλληλα από το Νηπιαγωγείο. Οι πολλές πολι-
τιστικές εκδηλώσεις µε ελληνικό χαρακτήρα, όπως γιορτές, αρχαίο θέα-
τρο, εορτασµός εθνικών επετείων, διαγωνισµοί ρητορικής ικανότητας και
λογοµαχίας, είχαν σκοπό να τονώσουν το ελληνικό στοιχείο στο σχολείο.
Έτσι διαµορφώθηκε το ήθος του SAHETI.
Φωτογραφίες από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου.
Και το έµβληµα του ΣΑΧΕΤΙ επάνω αριστερά
I...,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31 33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,...106